7. april 2014

55 spørsmål om lesing

Denne utfordringa/enquêten fann eg hos Aina på bloggen hennar Ukjent terreng som igjen hadde funne den hos Lottens bokblogg. Aina har teke jobben med å omsetja alle dei 55 spørsmåla til norsk. Variantar og utdrag av den same utfordringa har eg vore borti fleire gonger tidlegare, men aldri så omfattande som her. Nokre av spørsmåla er morosame, andre utfordrande og atter andre er lite relevante for mi lesing.

1. Favorittbok i barndommen?

Eg har alltid vore ein bokslukar - og grunnlaget vart nok lagt då mor mi las høgt frå barnebokverket Mitt skattkammer då eg var lita. Pippi Langstrømpe var den fyrste boka eg las sjølv. Onkel Toms hytte, Heidi av Johanna Spyri og Ina-bøkene las eg frå perm til perm fleire gonger. Det same gjorde eg med dei mange bøkene om StompaBobseybarna, Hardy-guttene og Frøken Detektiv.

2. Kva les du akkurat no?

Papirboka To soldater av det svenske forfattarparet Roslund og Hellström, papirboka Grautmål av Arve Uglum og Øystein Vangsnes, lydboka Megleren av John Grisham og eboka Himmelrike og Helvete av islendingen Jón Kalman Stefánsson.

3. Kva bøker har du reservert på biblioteket?

Pr. i dag: Ingen.

4. Dårleg bokvane?

At eg av og til les for mange bøker på ein gong. Det hender det skapar rot i hovudet mitt og at eg blandar saman hendingar og personar.

5. Kva bøker har du lånt på biblioteket akkurat no?

En by som Alice av Nevil Shute, Midtens rike av Torbjørn Færøvik, Megleren av John Grisham, Allahs tårer av Rikard Spets og Gapestokk av Monika Yndestad.

6. Har du lesebrett?

Nei. Les ebøker på mobilen.

7. Likar du best å lese ei bok om gongen eller lese du fleire samtidig?

Alltid minst to bøker. 1-2-3 papir + 1 lydbok + 1 ebok

8. Har lesevanene dine endra seg etter at du starte å blogge om bøker?

Ja, definitivt. Eg les meir variert og les i det heile mykje meir enn tidlegare.

9. Kva er den dårlegaste boka du har lese så langt i år?

Mørke hjerter. Sorry, Hanne Kristin Rohde.

10. Kva er den beste boka du har lese så langt i år?

Pythias anvisninger. Glimrande avslutning på ein glimrande trilogi.

11. Kor ofte les du bøker utanfor "komfortsona"?

Ikkje særleg ofte. Eg er ein lystlesar.

12. Kva er di "komfortsone"?

Skjønnlitteratur; romanar og noveller innan krim- og spennings-sjangeren, historiske romanar, biografiar, dokumentarar.

13. Kan du lese på bussen?

Ja!

14. Kvar likar du best å lese?

Heime i godstolen er best, men kan lesa (evt. lytta) overalt.

15. Kva tykjer du om å låne ut eigen bøker - har du reglar?

Det er fint! Ingen reglar. Eg stolar på folk.

16. Brettar du eseløyrer i bøkene dine?

Nei. Men eg har ingen fancy bokmerke. Brukar postit-lappar.

17. Skriv du i margen i bøkene dine?

Nei.

18. I fagbøker (studie)?

Ja.

19. Kva språk føretrekk du å lese?

Norsk.

20. Kva får deg til å elske ei bok?

Spennande plott, godt språk, god rytme, god leseflyt, gode setningar, nyskapande skildringar, uventa vriar, truverdige karakterar, humor og varme.

21. Kva inspirerer deg til å anbefale ei bok?

Det kjem an på mottakaren.

22. Favorittsjanger?

Krim og spenning.

23. Sjanger du sjeldan les - men gjerne vil lese oftare?

Biografiar og dokumentarar.

24. Favorittbiografi?

Der er eg blank gitt. Ingen spesiell favoritt innan denne sjangeren.

25. Har du nokon gong lese ei såkalla "sjølvhjelpsbok"?

Nei.

26. Favorittkokebok?

Den rutete kokeboken er den einaste kokeboka eg har. Den kjøpte eg sjølv for over 30 år sidan, og det er mannen i huset som brukar ho mest.

27. Kva er den mest inspirerande boka du har lese i år?

Pass. Eg les mest om mord og bestialitetar, så inspirert..? Nei nei.

28. Favorittsnacks?

Sjokolade.

29. Nemn eit eksempel der forhåndsomtalen øydela leseopplevinga di?

To eksempel: Før jeg brenner ned av Gaute Heivoll og Jeg forbanner tidens elv av Per Pettersson. Utruleg oppskrytte. Eg las og las og venta og leita på det som skulle vera så bra i desse bøkene. Eg fann det ikkje, - men så er eg då heller ingen litteraturvitar.

30. Kor ofte er du einig med kritikarane om bøker?

Av og til. Men som regel likar eg ikkje bøker som får terningkast seks av "proffe" anmeldarar. Jfr. førre spørsmål.

31. Kva tykjer du om å gje god/dårleg omtale?

Begge deler er OK. Eg er alltid ærleg i mine omtalar og skriv rett frå hjartet (eller levra, som det heiter). Det hadde vore moro å verkeleg slakta ei bok ein gong! Men eg orkar ikkje å lesa ferdig dårlege bøker...

32. Om du kunne lese på eit framand språk - kva ville du velje?

Spansk? Eller kanskje fransk? Men eg er dårleg i språk, dessverre. Skulle ønska eg var betre i engelsk også.

33. Kva er den mest skremmande/hatfulle boka du har lese?

Ondskapens hjerte av Chelsea Cain. Fekk bakoversveis, hjertebank og gåsehud. Knallsterk, rystande, fascinerande. Boka er ei av mine favorittar!

34. Mest skremmande/hatfulle bok som du ikkje har klart å lese?

American Psyko har eg ikkje våga meg på enno.

35. Favorittlyrikar?

Kolbein Falkeid, Olav H. Hauge, Inger Hagerup, Rolf Jacobsen.
Og Jon Hjørnevåg :-)

36. Kor mange bøker brukar du å låne på biblioteket samtidig?

2-3-4-5. Det varierer.

37. Kor ofte leverer du tilbake uleste bøker?

Ikkje så ofte.

38. Kven er din favoritt romankarakter?

Lisbeth Salander. Harry Hole. Van Veeteren. Jarle Klepp. Miss Marple. Bjørn Beltø. Fredrik Drum. Varg Veum.

39. Kven er din favorittskurk frå krimsjangeren?

Gretchen Lowell. Hannibal Lecter.

40. Kva type bøker tek du helst med på ferie?

Enkle og greie krimbøker, novellesamlingar, lydbøker.

41. Kor lange er den lengste perioden du ikkje har lese bøker?

Då far min døydde for fem-seks år sidan hadde eg ein bokpause på eit par månader. Las aviser og tidsskrifter i staden ein periode. Alt til si tid.

42. Nemn ei bok du ikkje kunne/ville avslutte?

Pass.

43. Kva distraherer deg mest når du les?

Uventa lydar. "Kvardagslydar" og TV-støy er greitt.

44. Beste filmatisering av bok?

Mannen som elsket Yngve. Kanonene på Navarone. Millennium-trilogien. Harry Potter-filmane.

45. Dårlegaste filmatisering av bok?

Varg Veum-filmane. Heilt feil Varg!

46. Høgste sum du har brukt på ein handel av bøker?

Brukar ikkje mykje pengar på bøker. Å låna på biblioteket er gratis.

47. Kor ofte skummar du gjennom ei bok før du les den skikkeleg?

Aldri.

48. Kva får deg til å slutte å lese ei bok halvvegs?

Om ei bok ikkje fengar meg, avsluttar eg lesinga rett og slett.

49. Korleis har du organisert bøkene i bokhyllene dine?

Temmeleg uorganisert og tilfeldig.

50. Beheld du bøkene dine når du har lese dei eller gjev du dei vekk?

Eg beheld dei, - men kunne godt ha tenkt meg å gitt dei vekk, faktisk!

51. Er det bøker / sjangrar du unngår?

Chick-lit, sci-fi.

52. Nemn ei bok som gjorde deg sint?

Morgen i Jenin av Susan Abulhawa gjorde meg i alle fall opprørt, og kanskje litt sint.

53. Nemn ei bok du ikkje trudde du ville like men som overraska deg?

Dødslekene av Suzanne Collins.

54. Nemn ei bok du trudde du ville like men som skuffa deg?

Flink pike av Gillian Flynn. Likte så godt Mørke rom, og forventa ei flott leseoppleving etter å ha lest mange gode omtalar av Flink pike. Men boka var ikkje god.

55. Kva kosar du deg med utan å tenkje på kva du "burde lese"?

Eg les det eg har lyst til, ikkje det eg "bør" lesa.

1 kommentar:

  1. Artig å lese - ser at vi har Heidi og Fredrik Drum felles :-) Det kjekkaste med blogginga er utan tvil at det gjev inspirasjon til å lese mykje meir. I dag har eg lånt mi første bok i fantasy-sjangeren og er veldig spent på korleis det skal gå... Det er ei barne- ungd.bok. Litt tjukk men stor linjeavstand og stor skrift så det bør vere fort gjort. Er spent på denne sjangerdebuten. (Boka er Oddingen av Stefan Bachmann) Ha ein fin kveld :-)

    SvarSlett