30. mai 2019

Oppsummering mai 19

Påbyrja i april, fullført i mai:
Robert Dugoni - Min søsters grav - Amerikansk krim - Lånt ebok eBokBib
Håkan Nesser - Intrigo - Svensk krimnovellesamling - Kjøpt lydfil

Lest i mai:
Fred Vargas - Den rasende horden - Fransk krim - Lånt papirbok biblioteket
Yrsa Sigurdardottir - Galgen - Islandsk krim - Lånt papirbok privat
Vigdis Kroken og Ragnhild Kolden - Frosten og døden - Norsk krim - eBokBib
Anders de la Motte - Vinterild - Svensk krim - Lånt lydbok biblioteket
Tore Skeie - Hvitekrist - Norsk historisk dokumentar/bio - Lånt lydbok biblioteket
Fred Vargas - Eremittedderkoppen - Fransk krim - Lånt papirbok biblioteket

Påbyrja i mai, fullførast i juni:
Petter Northug og Jonas Forsang - Northug. Min historie - Biografi - Lyd Storytel
Lina Bengtsdotter - Francesca - Svensk krim - Lånt papirbok biblioteket



3 papir, 3 lyd, 2 ebøker
7 lånt, 1 kjøpt
6 krim, 1 krimnovellesamling, 1 historisk dokumentar
2 norske, 2 svenske, 2 franske, 1 islandsk, 1 amerikansk
4 menn, 5 kvinner
"Nye" forfattarar: Dugoni, Skeie

Eg les vanlegvis fleire bøker av mannlege forfattarar enn av kvinnelege. Denne månaden er det for ein gong skuld motsett: Ei bok av Yrsa, to av Vargas (som trass i namnet er ei dame) og ei av forfattarparet Kroken & Kolden (som er to damer). Ut frå terningkasta ser det ut som at eg ikkje likte Frosten og døden noko særleg, men eg gjorde egentleg det. Poenget er at eg las Kroken/Kolden parallellt med de la Motte og Vargas - og kvalitetsskilnaden vart såleis ekstra tydeleg. Terningkasta avspeglar denne skilnaden.

Dei to bøkene av Fred Vargas vart altså høgdepunkt i mai, saman med Håkan Nesser si novelle-/kortromansamling Intrigo, samt Tore Skeie si imponerande forteljing/dokumenar om Olav den heilage og hans samtid - Hvitekrist. Når eg så kan legga til at Vinterild, Galgen og Min søsters grav óg var gode leseopplevingar, vert konklusjonen at mai vart ein svært bra lesemånad. Blogginga har det vore så som så med. Sidan førre månadsoppsummering har eg kun skrive ein omtale, og i tillegg laga to samleomtalar om tilsaman ni bøker. Så - alt i alt vart det ikkje så verst likevel. 

7 kommentarer:

  1. Kjekt å få en oppsummering som dette også, hvis man ikke blogger om alle bøkene ellers i måneden.

    (ups-- nå begynte det plutselig å tordne utenfor.. møkkavær i mai)

    Ser jo at Vargas er favoritten. Mottes Vinterild skåret bedre hos meg enn deg, men som du sier så handler det også om mye annet man leser som man sammenligner med.. For meg ble Vinterild en knall leseopplevelse, og så liker jeg den type krim også.
    Kroken og Kolden har jeg på vent fortsatt, og Yrsa har vi snakket om før.
    Jeg har btw bestilt Hvitekrist på Ark, gjorde det i går etter mange gode anbefalinger i det siste. Føler meg litt forpliktet til å lese den, jeg som bor midt i Olav-land men forhold både til Stiklestad/spelet og Nidarosdomen. Ark har enda tlbud, så det ble klikk-og-hent til i morgen.

    Nå kryper jeg under pleddet mitt her på Lade /begynte å tenke på Ladejarlene nå plutselig pga Hvitekrist) og leser videre i Mads Peder Nordbos Grønlandskrim Kald angst. Har du lest den første av ham? de er veldig bra disse bøkene, hardcore-krim, fra hardt landskap, med karakterer og miljø som fascinerer.

    Ha en fin dag.:)


    SvarSlett
    Svar
    1. Hvitekrist er god; grundig og spekka med fakta utan å vera belærande. Har ingen trøndergenar (så vidt eg veit) men er veldig betatt av (kultur)landskapet der og dessutan veldig interessert i epoken rundt år 1000. Det kjem nok av at eg vart så bergtatt av Sigrid-trilogien til Vera Henriksen då eg var ung. Ladejarlane er såklart med i boka, og Sigrid på Egge, mannen hennar Kalv Arneson og bror hennar Tore Hund er nemnde. Pluss ein heil del andre folk rundt om i Europa, særleg England. Eg må få laga ein skikkeleg omtale snart.

      Eg har også lege under pleddet i dag; eg som "aldri" er sjuk fekk plutseleg ein voldsom vårforkjølese. Er heldigvis åleine heime i dag og kan pleia meg sjølv ved å gjera ingenting. (Les litt då..)

      Las den fyrste til Nordbo. Likte den, spesielt miljøskildringane. Er blitt fascinert av Grønland pga. Kim Leine. Denne nye er notert.

      Slett
    2. Nordbo-boka var bra nå også, men like bestialsk som den første..

      Kjedelig å være potte forkjøla. God bedring.:)

      Slett
  2. Hah, jeg er med. Har lest Northugboka. Ikke noe stjernebio i mine øyne, men liker jo mannen, so... Kunne dog ønske ei bedre bok. Litt hastverkaktig kanskje. Vargas har jeg hatt lyst til å lese lenge. Har samlet noen bøker, men venter til rekkefølgen er på plass (eventuelt bib)..
    Northug?

    SvarSlett
    Svar
    1. Northugboka er ikkje spesielt god, det er eg enig i. Typisk journalistbio, men det er lite nytt. Litt interessant likevel å få vita korleis han har førebudd seg til mesterskap og konkurransar, om kor viljesterk og egoistisk han må ha vore, kor mykje han må ha forsaka av sosialt liv osv. Det slo meg at han (til ein viss grad) har hatt same oppvekst som Oddvar Brå.
      Boka kan passa inn i biokategori Family, han fortel jo litt om foreldre, søsken og besteforeldre. Det er muleg det blir mitt bidrag i neste biorunde.

      Slett
  3. Fint å lese om bøkene du har lest. Jeg har lest de Motte og Kroken/Kolden. Sitter på hytta og ser på snøen som faller! Men den tiner heldigvis etter hvert. Skal ha arbeidshelg/passe barn denne helga, ikke fristende å gå ut!

    SvarSlett