1. juni 2023

Oppsummering mai 23

Påbyrja i april, fullført i mai:
Kurt Aust - Kongefrykt - Norsk historisk krim - Lånt ebok BookBites
Robert Bryndza - Nine Elms-morderen - Britisk krim - Lyd Storytel

Lest i mai:
Kristina Ohlsson - Skoddehav - Svensk krim - Lånt papirbok privat
Håkon Høydal - Abida Raja. Frihetens øyeblikk - Norsk biografi/debatt - Lyd Storytel
Kurt Aust - Når døde hvisker - Norsk historisk krim - Lyd Storytel
Kim Faber og Janni Pedersen - Skyggeriket - Dansk krim - Lånt ebok BookBites
Samuel Bjørk - Hitra - Norsk krim - Lånt ebok BookBites
Kurt Aust - Stumme skrik - Norsk historisk krim - Lyd Storytel
Stefan Ahnhem - En helt annen historie - Svensk krim - Lånt lydbok BookBites
Cara Hunter - Hele sannheten - Britisk krim - Lånt papirbok biblioteket

Påbyrja i mai, fullførast i juni:
Atle Nielsen - Mord og kjærlighet - Norsk krim - Lyd Storytel
Camilla Grebe - Velkommen til Evigheten - Svensk krim - Lånt papirbok biblioteket


5 lyd, 3 ebøker, 2 papir
6 lånt, 4 abonnement
6 krim,  3 historisk krim, 1 biografi/debatt
5 norske, 2 britiske, 2 svensk, 1 dansk
8 menn, 3 kvinner
Nye forfattarar: Bryndza, Høydal

Mai vart ein "Kurt Aust-månad" for meg, sidan eg las bok nummer 4, 5 og 6 i serien om Thomas av Boueberge og Petter Hortten. Det var ikkje planlagt, men då eg hadde "slite meg gjennom" Kongefrykt (bra bok, men heile 626 sider), oppdaga eg til mi store glede at heile serien ligg på Storytel. Eg tykkjer denne serien er lettare/greiare å lytta til enn å lesa sjølv, spesielt sidan det er Anders Ribu som er opplesar. Ribu er som skapt for slike svære forteljingar.
Det kjem ein serieomtale når eg - truleg i løpet av juni månad - har fått fullført serien på 8 bøker. 

Fem av mai-bøkene mine er av årets krimutgjevingar; Skoddehav, Skyggeriket, Hitra, En helt annen historie og Hele sannheten. Eg likte best sistnemnde som er den femte boka i Cara Hunter sin serie om Adam Fawley. Dette er britisk kvalitets-politikrim i Colin Dexter/Inspektør Morse-tradisjon.
Med Hitra stadfestar Samuel Bjørk at han er ein av våre dyktigaste krimforfattarar. Det kjem truleg ein omtale etter kvart.
En helt annen historie er ei kort og spennande bok, ein slags spinn-off frå Fabian Risk-serien. Men denne er ikkje heilt på høgde med tidlegare bøker av Ahnhem.

Til slutt nokre ord om Frihetens øyeblikk: Det mest vesentlege av innhaldet i historia om Abida Raja er alt kjent gjennom media. Boka er viktig - og modig! - og handlar om tildels tabubelagde tema som fysisk og psykisk vald, undertrykking og sosial kontroll. 

8 kommentarer:

  1. Har lest Hitra- enig med deg der. Og Abida Raja, enig der også::)
    Ønsker deg en fin juni:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Den er grei:)
      Takk det same til deg. Ha ein fortsatt god ferie!

      Slett
  2. Har kun lest Skyggeriket av dine denne måneden, men den fenget ikke i det hele tatt hos meg. Har to andre av dine på vent, en femmer og en firer, så de er jeg spent på.
    Kommer nok til å høre Raja sin bok, men jeg har jo hørt brorens, så jeg tenker "hvor forskjellig kan de være" de er jo søsken... De er sikkert det, så jeg kommer nok dit en gang også.
    Håper solen skinner på deg også i dag, ha en fin lørdag Berit!

    SvarSlett
    Svar
    1. Eg likte Skyggeriket, men eg har likt dei foregåande bøkene betre. Spent på neste i serien.

      Bøkene til søskena Raja er ulike, men utfyller kvarandre. Dei heile tida hatt ulike liv, både fordi dei har ulik personlegdom og fordi familien/kulturen behandla gutar/menn og jenter/kvinner ulikt og hadde ulike forventningar til dei. Forstår det slik at dei ikkje hadde så mykje kontakt etter at Abida gifta seg (rettare sagt: vart tvangsgifta bort). Broren Abid fekk til dømes ikkje vita at Abida sin mann var valdeleg og kontrollerande før det hadde gått veldig lang tid.

      Slett
    2. Takk for svar, selv om jeg glemte meg, og forble anonym siden jeg ikke fikk skrive et svar til. Noterer meg Abida, du har overtalt meg :)

      Slett
    3. Eg skjønte (på språk/skrivestil) at det var deg, Tine :)

      Slett
  3. blir kastet ut når jeg prøver å skrive lenger enn en setning..??. enig når det gjelder ahnhem :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Pussig at du vart "utkasta". Ikkje så lett å bli klok på slikt. Men ja, denne siste til Ahnhem var litt skuffende.

      Slett