30. november 2015

Oppsummering november

Påbyrja i oktober, fullført i november:
Liza Marklund - Jernblod - Svensk krim - Lånt papirbok privat
Vidar Sundstøl - Djevelens giftering - Norsk krim - Lånt ebok eBokBib
Øystein Wiik - Rekviem - Norsk krim - Lytteeksemplar

Lest i november:
Gard Sveen - Helvete åpent - Norsk krim - eBokBib
Kim Leine - Kalak - Dansk-norsk roman - Lånt papirbok privat
Sindre Kartvedt - Dumdum Boys - en vill en - Biografi - eBokBib
Gert Nygårdshaug - Eclipse i mai - Norsk roman - Kjøpt ebok, http://www.gertnyg.com/ebok/
Anne Holt - Offline - Norsk krim - Lånt papirbok privat
Jon Magnus - Sommerfuglene i Armero - Reiseskildring/dokumentarisk - eBokBib
Edvard Hoem - Bror din på prærien - Norsk roman - Lytteeksemplar
Ragnar Kvam jr - En sjøreise til Sibir - Reiseskildring/erindring/dokumentar - Lest via bokhylla.no
Elena Ferrante - Mi briljante venninne - Italiensk roman - Leseeksemplar frå Samlaget (Avbraut)
Espen Holm - Tilfellet Blumenfeld - Norsk krim - eBokBib
Thomas Enger - Banesår - Norsk krim - Lytteeksemplar

Påbyrja i november, fullførast i desember:
Nicci French - Blåmandag - Britisk krim - Lånt papirbok privat
Frode Eie Larsen - Englefjær - Norsk krim - eBokbib
Britt Karin Larsen - De som ser etter tegn (Tatertrilogien 1) - Lånt papirbok privat og lydbok Storytel



Månaden byrja med ein planlagd liten ferie - som vart avløyst av enno fleire ikkje-planlagde fridagar: Ein akutt betent blindtarm måtte fjernast så eg måtte halda meg heilt i ro nokre dagar - og det vart meir lesing enn forventa. Aldri så gale at det ikkje er godt for noko.
På eBokBib hopa det seg opp med stadig nye tilgjengelege og interessante bøker - og i november har eg nok sett i rekord i antall leste ebøker på ein månad; nemleg 7 (og berre 3 lydbøker og 3 papirbøker, som må vera "bunn-rekord"). Eg har også, no i slutten av november, nådd lesemålet om 130 leste bøker i år. Truleg kjem eg til å havna på omlag same tal som i 2014 (142) når leseåret 2015 er omme.


Her er ingen sprenglesing av norske bøker utgitt i 2015, men eg les jo, som ein kan sjå - jamnt og trutt - og 10 av 13 leste bøker i november er nye og norske. Forholdet mitt til BBP 2015 er likevel svært avslappa - for eg les berre dei bøkene eg sjølv har lyst til å lesa. Pr. i dag har eg lest 24 i roman-/krimklassen og 5 i open klasse.

Månadens høgdepunkt: Mange! Fyrst og fremst Bror din på prærien, dernest Kalak og Sommerfuglene i Armero.

Månadens nedtur: Verken Sundstøl, Enger eller Kvam innfridde denne gongen, men den største skuffelsen var likevel Mi briljante venninne. At dette skal vera eit mesterverk og ei glitrande god bok, - nei, det kan eg ikkje skjønna. Eg valde å avbryta halvveges, for eg forsto tidleg at dette ikkje var noka bok for meg. Dette var langt frå briljant, men heller kjedeleg. For meg vart det mest irriterande detaljar, forvirrande persongalleri, gjentekne skildringar og manglande driv. Eg giddar ikkje å lesa fire bøker før eg får svar på kvar det er blitt av Lila liksom.
Ikkje vart eg så himla begeistra for språket heller; det er då vel høgst ordinært. Det same gjeld omsetjinga til nynorsk. Heilt greitt, ikkje noko meir.
Eg tilstår glatt at eg var negativ i utgangspunktet: Forlaget sende ut denne boka til "alle", meg inkludert. Eg mislikar sterkt å ikkje bli spurt på førehand - så boka vart sett bakerst og nederst i ventehylla. Men så synte det seg då; at boka vart ein kjempesuksess - og dermed vart eg nysgjerrig på kva i alle dagar dette dreia seg om. For å komma i gang med lesinga lånte eg lydbokversjonen i tillegg - utan at det hjalp. Lydboka er forlengst levert attende på biblioteket og mitt usedvanleg pent brukte leseeksemplar av Mi briljante venninne - den gjekk til papirgjenvinning.

13 kommentarer:

  1. Jeg er veldig spent på Sommerfuglene i Armero og er veldig glad for at du likte denne. Skal leses før året er omme. Ellers så bekreftet du mistanken min når det gjelder den briljante venninnen. Hypeskrekk er meg det, og heldigvis har jeg lest flere ikke-overbegeistrede omtaler. Du har fremdeles et aldeles vannvittig lesetempo. Imponert, og misunnelig. Ikke på blindtarmen that is, den har jeg fjernet selv - etter mange og lange smerter. God bedring!

    SvarSlett
    Svar
    1. Smaken er jo forskjellig - men eg vil tru du vil lika Sommerfuglene.
      Ferrante kan eg ikkje sei så mykje meir om, men eg forundra over at boka (og oppfølgjaren) vart så innmari populær.

      Eg er heilt frisk igjen og tilbake i full jobb. Helsevesenet kan vera veldig effektivt.

      Slett
  2. Næmmen- at du avbrøt "Mi briljante venninne" da gitt! Jeg hørte den som lydbok, og da er jeg som regel lett å begeistre ;o)
    Ellers har jeg litt den samme innstillinga til (lange) serier; skeptisk til å ta fatt på dem i frykt for at det ikke er godt nok til at de fortjener timesvis med oppmerksomhet, samtidig som jeg ikke klarer å brøyte av prosjektet..
    Tatertrilogien står på vent. Ganske omfangsrik den også, men der er det absolutt ikke skepsisen som har fått meg til å vente- BKL leverer alltid :)
    Ønsker deg ei fin førjulstid med gode leseopplevelser, kos og varme!

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk det same!
      Den briljante venninna var ikkje noko for meg. Så her var me to ikkje så samstemte som me ofte er.
      Eg ventar på Kaldere om natten!, dvs. eg står på vent på eBobBib når det gjeld den siste Finnskogen-boka - og brukar litt av ventetida på å lesa denne fyrste i Tatertrilogien. Eg likar 'De som ser etter tegn' veldig godt så langt. Er berre på side 80, boka må lesast sakte.

      Slett
  3. (Guri - blindtarm?, er det like vondt som ryktene vil ha det til?)

    Vel, Ferrante! Som fan av de 3 siste føler jeg meg kallet til å si noen ord. Ikke mange, kun det at jeg heller ikke likte førsteboka noe særlig. Nå leste jeg på engelsk, men det er jo også oversatt. I bok 2 dog festet grepet seg, og etter de 2 siste var jeg på hypebølgen. Bok1, leste jeg som en litt kjedelig, forutsigende oppvekstskildring, lik alle andre oppvekstskildringer, men, papirgjenvinning and all, du begynner nok ikke på toern uansett hva jeg sier -))

    Har notert meg det du sier om Hoem og overser alle disse norskekrimmene, kanskje en annen dag. DumDum er absolutt aktuell til neste bioår, ryktene sier det blir rockn'roll...

    Du har lest ei bok mer enn meg i år. Artig at lista er så forskjellig!

    SvarSlett
    Svar
    1. Å ha blindtarmbetennelse er ikkje noko godt, men eg klagar ikkje. Det gjekk berre eit døgn frå eg ringde legevakta og til eg vart utskriven frå sjukehuset med tre små hol i magen og ein blindtarm mindre.
      Eg les det du skriv om Ferrante, men føler absolutt ingen anger på at eg kvitta meg med boka. Eg registrerer berre at eg har null kjemi med enkelte bøker.
      Veldig enig i at det er artig at lesesmak og leselister er forskjellige. Eg frydar meg over at me bokbloggarar er så forskjellige; at me les ulikt og har ulike meiningar. Når 'nokon' skjer alle bokbloggarar over same kam er berre urimeleg og dumt.

      Det har blitt utgitt (altfor) mange middelmådige krimbøker i år. Likevel har eg (av gammal vane) dette krimfokuset. Skal eg tipsa om nokon av årets krimromanar som fortener å bli lest, må eg nemna Kjell Ola Dahl (Kureren), Øystein Wiik (Rekviem), Rune Timberlid (Satans mor), H.K. Fauskanger (Skamtegnet) og debutanten Ingebjørg Berg Holm (Stjerner over, mørke under).

      Eg står fast på at Hoem har levert årets beste. Den einaste som eventuelt kan "slå" den leseopplevinga er Britt Karin Larsen og hennar avslutning av Finnskogtrilogien. Håpar å få lest den før nyttår.

      Slett
  4. Føler med deg når du har hatt en trøblete blindtarm. Har tatt den ut selv, og det var ikke noe gøy (før den var ute i alle fall...) Synd venninna ikke falt i smak. Jeg likte bok 2 mye bedre enn den første, og det ser jeg mange er enig i. Gratulerer med å ha nådd målet ditt, sånt er alltid gøy. Jeg har lest 5 av dine bøker denne måneden, og setter nok Edvard Hoem høyest

    SvarSlett
    Svar
    1. Vel - me slepp å bli plaga av blindtarmen fleire gonger - og bra er det..

      Som eg seier i kommentaren over: Enkelte bøker blir berre feil for meg. Det var det som skjedde med den briljante.
      Men så kan me vera enige om at kjemien så til dei grader er til stades når det gjeld Hoem!

      Slett
  5. Har lest tre av dine.. krim. Sundstøl, Nygårdshaug og Rekviem. Synes nok Rekviem var den mest spennende og mest festlige av de tre bøkene. (på tross av noen makabre scener) Skjønner på en måte at du ikke liket Ferrante.. det er jo kjedelige partier innimellom, men jeg synes også bøkene har noe ved seg som gjør at jeg vil følge dem videre.
    Snart skal jeg lese Sommerfuglene i Armero, tar den med på ferie neste uke. Og så tar jeg med Englefjær som reiselitteratur. (pst-- rart at Kvam ikke fenget denne gangen? )

    SvarSlett
    Svar
    1. Grunnen til at Kvam ikkje fenga denne gongen var mest at boka har "gått ut på dato". Boka vart utgitt fyrste gong i 1996 og ber preg av det.
      Eg likte godt Wiiks Rekviem; underhaldande bok - og Nygårdshaugs Eclipse i mai; veldig fin.
      Lurt å ta med Sommerfuglene på tur! ;-)
      Englefjær er (så langt) heilt grei.

      Slett
  6. Heiheihei. Så utrolig mange spennende bøker. Lurer virkelig på hvor mange bøker jeg skal lese i år. Hmmm. Ta å sjekk denne bloggen også :)

    https://kardemommerommet.wordpress.com

    SvarSlett
  7. Huff, jeg er glad blindtarmen ble tatt ut uten komplikasjoner!
    Jeg har bare lest Sundstøl av dine. Men Sommerfuglene i Armero har jeg virkelig tenkt å lese før årskiftet. Jeg prøver å ikke stresse med norske bøker jeg heller. Men så ser jeg at det er iallefall 3 jeg må få lest på grunn av andres gode anbefalinger. Men jeg skal klare de tre i desember. :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Stresslesing er ikkje bra. Det øydelegg mykje av lesegleda, trur eg.

      Slett