31. januar 2019

Oppsummering januar 2019

Påbyrja i desember, fullført i januar:
Peter May - Coffin Road - Britisk krim - Lånt ebok eBokBib

Lest i januar:
Eivind Trædal - Hvorfor ytre høyre vinner debatten - Sak/debatt - Lånt ebok eBokBib
Jan Guillou - De som dreper drømmer sover aldri - Svensk roman - Lånt lydbok eBokBib
Lars Lillo-Stenberg - Nini - Biografi - Lånt ebok eBokBib
Kurt Aust og Kin Wessel - Udyr - Norsk krim - Lånt lydbok biblioteket

Påbyrja i januar, fullførast i februar:
Stefan Ahnhem - Atten grader minus - Svensk krim - Papirbok fått i gåve (OTS)
Håkan Nesser - De venstrehendtes forening - Svensk krim - Lånt papirbok biblioteket
Hege Duckert - Summen av små ting - Norsk dokumentar - Lånt ebok eBokBib


2 lydbøker, 3 ebøker
Alle lånt
2 krim/spenning, 1 roman, 1 biografi, 1 sak/debatt
3 norske, 1 svensk, 1 britisk
5 menn, 1 kvinne
"Nye" forfattarar: Trædal, Lillo-Stenberg, Wessel

Talet på leste bøker denne månaden vart langt under normalen. Årsaka er travle og lange dagar på jobb og oppussingsprosjekt i heimen. Eg las faktisk ikkje ut ei einaste papirbok i januar, men er no ved månadsskiftet i gang med to.

Månadens høgdepunkt vart overraskande nok biografien om Nini Stoltenberg, men la meg også ta med ei av dei påbyrja; gjensynet med krimheltane Van Veeteren og Barbarotti. Eg storkosar meg med Håkan Nesser si nye bok!

Eg vart litt skuffa over Coffin Road; her var nok forventningane skrudde for høgt opp etter Lewis-trilogien.
Trædal si bok gir ein grei gjennomgang av dei rasistiske, høgreekstreme og konspiratoriske nettsidene Rights.no, Dokument.no og Resett.no (og tilhøyrande Facebookgrupper og kommentarfelt). Det er til å bli mørkredd av. Undertittelen "og hvordan vi kan stoppe dem" skapar forventningar om at Trædal har løysing på problemet, men har han verkeleg det? Eg kan ikkje sjå at han har det.
Boka om Nini er alt grundig omtalt og Guillou si bok er litt omtalt. May-boka og Aust/Wessel-boka kjem i ein kommande samleomtale.

14 kommentarer:

  1. Så godt å se at du også likte Nini, den MÅ jeg få lest en dag. Hver gang jeg hører Bruce Springsteens "Dancing i the dark" tenker jeg på henne. For Bruce plukket opp henne i Drammenshallen tidlig på 80-talleet og dansen til denne sangen.

    SvarSlett
    Svar
    1. Det blir fortalt om denne hendinga i boka. Samt om eit møte som Nini og Jens Stoltenberg hadde med Springsteen i samband med ein konsert i 2013. https://www.vg.no/rampelys/musikk/i/WEnLQ/nini-moette-the-boss-32-aar-etter-at-hun-danset-med-ham

      Slett
    2. Ja, det artikkelen husker jeg også :) Skulle bare mangle at den hendelsen ikke ble nevnt i boka tenker jeg. Men det virker som om mange tenker på å stemme på den til BBP som kommer senere i februar.

      Slett
  2. Jan Guillou sin serie ble dårligere og dårligere synes jeg. Har ikke lest den siste, venter til den kommer på lydbok.Det er litt synd for jeg synes denne var så fantastisk i starten.
    Det er ikke mengden med bøker, men opplevelsene ved å finne de gode er viktig!

    SvarSlett
    Svar
    1. Enig i at den fyrste boka Brobyggerne var super. Dei påfølgjande har ikkje vore like engasjerande, men eg tykkjer likevel at det er ein lærerik bokserie.

      Slett
  3. Så gøy at du også har lest Trædal sin bok, det ser ut som den gjorde sterkere inntrykk på meg enn den gjorde på deg. Vi er i alle fall enige om Guillou, det var en nedtur. Lykke til med lesingen i februar, satser på at Håkan Nesser gir deg grunn til å drysse prikker på terningen :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Trædal si bok er både viktig og riktig. All ære til dei som orkar å stå opp mot dei høgreekstreme på ein sakleg måte. Men eg tykte ikkje at eg lærte så mykje nytt. Men overraskande (og skremmande) at desse nettsidene med såkalla "alternative nyhende" har så stor trafikk. Kanskje det er mange som meg; som er innom av nysgjerrigheit.
      At det er blitt styggare og meir ekstremt i kommentarfelta er noko eg óg har lagt merke til. Det er mange som støttar tankegodset som ABB kom med i "manifestet" sitt. Det er deprimerande, for desse folka høyrer ikkje på fornuft og sakleg informasjon. Dersom ein kjem med motargument er du "venstrevridd", "globalistisk", "multikulturell" og "mainstream media".

      Slett
  4. Vi er veldig enige om Nini. Den er bankers.
    Coffin Roas har jeg ikke lest enda, og jeg tror jeg leser den nye serien før den.
    Interessant det du skriver om Trædals bok, ble litt nysgjerrig på å lese den- skjønt jeg heller tror ikke han har løsning på problemet på ytre høyre uten at han da foreslår en gedigen revolusjon av noe slag.
    Ønsker deg en god februar.:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Trædal si bok er vel verdt å få med seg, sjå det eg skreiv til Tine over.

      Slett
    2. Ja, helt enig. Jeg har observert det samme og jeg har også kikket innom sånne nettaviser for å se hva det handler om.

      Slett
  5. Hei Berit!
    Jeg får si som Gro: Boka om Nini skal jeg prøve å få med meg!
    -Og som Ingun: Det er ikke antall bøker som teller, men opplevelsene når en finner de virkelig gode.
    Og for egen regning kan jeg jo legge til at det kanskje er et godt tegn at man ikke har tid til å lese like mye absolutt hver måned, man skal jo helst la livet leves også ;o)
    God helg!

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Berit!
      Du har heilt rett, livet skal og må levast. Det er framleis travelt på jobb, men det har heldigvis roa seg i heimen - så eg håpar på meir lesetid i feburar.

      Slett
  6. Legger en stemme til Ninikoret.
    Og er spent på omtalen av Kurt Aust - likte virkelig den sykkelkrimmen.

    SvarSlett
    Svar
    1. Udyr er med i nyleg publisert samleomtale. Bra bok, men kunne/burde vore enno betre. Har ei kjensle av at forfattarane ikkje har klart å begrensa materialet sitt.

      Slett