1. august 2015

Oppsummering juli

Påbyrja i juni, fullført i juli:
Kurt Aust - Dødt løp - Norsk krim - Lånt ebok
Elizabeth George - Bare en ond handling - Britisk krim - Kjøpt pocket

Lest i juli:
Mons Kallentoft og Markus Luttemann - Zack - Svensk krim - Lånt lydbok
Robin Schaefer - Monika-saken - Sak/debatt - Lånt ebok
Ingvild H. Rishøi - Vinternoveller - Novellesamling - Lånt lydbok
Kristina Ohlsson - Lotus blues - Svensk krim - Lånt ebok
Jan Mehlum - Straffen - Norsk krim - Kjøpt papirbok
Gabi Gleichman - Udødelighetens elixir - Roman - Lånt lydbok (avbraut)
Fredrik Backman - Britt Marie var her - Svensk roman - Papirbok lånt av mor
Tine J. Sir - Jeg tror bestemor lå med Frank Zappa - Norsk roman - Papirbok lånt på biblioteket
Tore Aurstad og Carina Westberg - Nattevandreren - Norsk historisk krim - Lånt ebok
Kjell Ola Dahl - Lindemans tivoli - Norsk roman - Lydbok lånt på biblioteket
Eirik Husby Sæther - Heksedoktoren - Norsk krim - Leseeksemplar frå Juritzen

Påbyrja i juli, fullførast i august:
Jan Guillou - Ikke ville se - Svensk roman - Papirbok lånt på biblioteket


12 fullførte: 5 papirbøker, 4 ebøker og 3 lydbøker.
Juli vart ein grei lesemånad med leseopplevingar på det jamne. Ingen fekk toppkarakter og ingen var direkte dårlege. Litt skuffande at Udødelighetens elixir ikkje fenga meg meir - den passa meg ikkje akkurat no. Kanskje eg prøver igjen ved eit anna høve.

11 kommentarer:

  1. Hei, flott oversikt! Har lest fem av dine; Zack, Rishøi, Nattevandreren (likte nok den og Vinternoveller mye bedre enn deg), Mehlum, Zappa. Ha en fortsatt god sommer, ferie, lesemåned :) Mehlum liker jeg også godt, også denne boka, samt Tine Sirs Zappa…

    SvarSlett
    Svar
    1. Og, ja, så har jeg lest Gabi Gleichmann, helt ut.:)

      Slett
    2. Gleichmann er utsett på ubestemt tid. Sikkert ei bra bok, men eg datt av lasset og mista konsentrasjonen i byrjinga - og gav opp dette forsøket.

      Slett
  2. Ser ut som en bra lesemåned. Av disse har jeg kun lest vinternoveller. Men har lyst å lese mere av Kristina Ohlsson(har kun lest papirgutten) og ser tre andre bøker jeg tidligere har notert meg.

    SvarSlett
    Svar
    1. Papirgutten har eg ikkje lest. Kun lest ei bok av Ohlsson tidlegare; Askepott - som ikkje fenga meg så veldig.

      Slett
  3. Hver sommer tenker jeg - dette blir en super lesesommer. Likevel ender jeg opp med å lese minst når jeg har mest fri. Rart det der. Du har fått lest en anstendig liste i juli ser jeg, og ingen av dem har jeg lest. Godt gjort :) Har imidlertid lastet ned Gravstille av Indridason fra Storytel på mobilen. Fin å ha når hjernetomt arbeid må gjøres. Jeg har endt opp med å ha krim på øret og annen skjønnlitteratur i leseformat. Fantastisk bra kombo for meg. Fortsatt fin lesesommer! Eller, sommer og sommer... Her i vest minner det helst om en lunken høst...

    SvarSlett
    Svar
    1. Bra kombo, enig i det. Den brukar eg ofte også, - og av og til omvendt: Krim som ebok eller papirbok og ein "vanleg" roman eller sakprosa i lydbokformat.

      Eg er ikkje så glad i varme, så eg er faktisk ganske nøgd med årets sommarver. Dei vestlandske somrane er og blir ustabile!

      Slett
  4. Skal si du har fått lest masse i juli! Jeg har lest 8 av dine, hvis jeg ikke talte feil. Min eneste 6`er denne gangen var Dødt løp, så den likte jeg betraktelig bedre enn det du gjorde. Kanskje fordi jeg var så overrasket over at sportstemaet skulle fenge meg. Synd Vinternoveller ikke traff deg, da blir det vel ikke den som får stemmen din i år?

    SvarSlett
    Svar
    1. Dødt løp er slett inga dårleg bok, men eg vart ikkje superimponert.

      Mi stemme går i år til Ida Jackson. Det har vore klart lenge.

      Slett
  5. Både du og andre har lest mye i juli. Jeg må ta meg sammen og lese mye mer. Jeg leste bare seks bøker i juli og jeg vet jeg kan lese mer enn det i løpet av en måned. Fin oppsummering:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Vel - det er ingen konkurranse heller - og eg les jo som oftast forholdsvis enkel litteratur. Lettlest er fortlest.

      Slett