30. desember 2021

Årsstatistikk 2021 og lesemål 2022

Med berre eit par dagar att av året 2021 kan det vera passande å ta eit tilbakeblikk på bokåret som no snart er fullført.
Eg har ei heimesnekra excelliste som gjer at eg lett kan henta fram tal til årssstatisikken min.


Leseåret 2021 
(Fjorårets tal i parentes)


Til saman 
116 bøker (108)
    - 12 av dei på over 500 sider

Sjanger
  75  krim-, thriller- og spenningsromanar (74)
  11  andre romanar (12)
  25  sakprosa (20)
    - av desse 12 biografiar (10)
  5 novellesamlingar (2)

Format
 35  papirbøker (34)
 18  ebøker (23)
 63  lydbøker (51)

Alder
 71 av bøkene var utgitt i åra 2010 - 2020 
 36  i 2021 (32)
  - av dei 19 norske (20)
 Utgitt før 2010: 9 

Kjelder
 61 lånt - privat, bibliotek og BookBites (52)
 45 Storytel-abonnement (44)
 7  kjøpt sjølv (11)
 3 bøker fått i gåve (1)
 Lese-/lytteeksemplar: 0 (0)

Terningkast
 Terningkast 6: 1 bok (1)
 Terningkast 5: 26 bøker (36)
 Terningkast 4: 76 (56)
 Terningkast 3: 10 (14)
 Terningkast 2: 3 (0)
 Terningkast 1: 0 (0)

Forfattarar 
24 "nye" forfattarar (19)

Kjønn
 77 bøker skrivne av menn (81)
 43 av kvinner (29)

Nasjonalitet
57 bøker skrivne av norske forfattarar (62)
23 av svenske forfattarar (18)
16 britiske (13)
10 amerikanske (4)
4 danske (2)
4 franske (3)
3 islandske (1)

I 2021 las eg flest bøker av
Val McDermid, William Shaw, Bernard Minier og  David Baldacci - 3 bøker av kvar.
Eg las 2 bøker av kvar av desse forfattarane: Tore Renberg, Jørgen Jæger, Kurt Aust, Benedicte Ingstad, Thor Gotaas, Emelie Schepp, Hans Rosenfeldt, Cara Hunter, Sharon Bolton, John Harvey og Harlan Coben.
 - For alle dei øvrige vart det ei av kvar.
 - I 2021 har eg fullført alle påbyrja bøker, med eitt unntak (Terapeuten).

Elles er hovudpunkta frå statistikken følgjande:
 - Fordeling på sjanger er omlag som i 2020, dvs. stor overvekt av krimromanar.
 - Eg las faktisk fleire biografiar enn "vanlege" romanar.
 - Nesten alle bøkene eg las var anten lånebøker eller abonnementbøker (Storytel).
 - Dei aller fleste bøkene er nye og det formatet eg brukar desidert mest er lydbøker
 - Vidare er omlag halvparten av årets bøker av norske forfattarar.
 - Legg òg merke til at kjønnsfordelinga ikkje er fullt så skeiv som i fjor.


Lesemål 2021
116/100 bøker totalt
12/10 mursteinar (over 500 sider)
12/10 biografiar
13/10 annan sakprosa
10/30 bokomtalar
24/20 nye forfattarar

5 av 6 delmål vart nådd med god margin, men heller ikkje dette året vart det så mange bokomtalar som ønska/forventa. (Kan føya til: 53 bøker har blitt vurdert/omtalt i diverse mini-/samleomtalar)

Lesemål 2022
Lesemål for 2022 vert dei same som for 2021, med unntak av punktet om bokomtalar. Her går eg ned til halvparten - 15. Det er eit meir oppnåeleg mål.


Fortsatt god romjul! 
Ynskjer alle eit strålande nytt leseår!

6 kommentarer:

  1. Flott statistikk! Du har lest ei bok mer enn meg i år, men har oppnådd mange flere målsetninger ser jeg. Jeg klarte kun to, og har derfor for neste år senket mål og skuldre. Det er kjekt med planer likevel. De tvinger meg til å fokusere på hva jeg leser. Skal bli spennende å se hva det nye året bringer. Fortsatt god romjul til deg også, og godt nytt leseår. Det er kjekt å følge deg!

    SvarSlett
    Svar
    1. Godt nyttår til deg!
      Både statistikk, planar og lesemål for året er kun for min eigen del, men det hjelper meg å halda oversikt. Sjølv om enkelte (medbokbloggarar) les betrakteleg meir enn meg, les eg såpass mykje at eg treng det. Så ja, eg tykkjer det er kjekt med planar.

      Slett
  2. Flott oversikt Berit.:)
    Regner med at bokbildene er av de du likte best i 2021?
    Selv har jeg lest veldig mye i år, 162 bøker til nå. Rekord. Men har ikke jobbet mer enn 40 % i år, så da blir det mer lesetid. En del er kortere bøker, som diktsamlinger, korte romaner og noe i lyd. Har høy terskel for mursteiner, tror ikke det blir mange, men holder på med "Lucias siste reise" av Vetle Lid Larssen nå, mulig jeg blir ferdig med den før neste år. Den er litt over 600 sider, men er lett å lese. Supplerer med litt lydbok av den.
    (hurry up!) Den er førnøyelig. Men jeg gjør jo andre ting enn å lese her..
    Godt nytt år til deg Berit:) Vi følges:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Godt nyttår, Anita.
      Bokbileta er eit utval av dei bøkene eg likte godt i 2021.
      162 bøker er ekstremt egentleg, også med auka fritid/lesetid. Sjølv jobba eg meir enn 100% i fjor..
      Luciaboka skal lesast, eg tykkjer Lid Larssen skriv godt.

      Slett
  3. Flott oversikt, vi ligger ganske likt ang. leste bøker pr. år. Jeg øver meg fortsatt med å skrive så kort som mulig om hver bok, slik at jeg sammen med coveret husker boka og kan søke den raskt opp om jeg lurer på noe, det er viktig for meg. Vi leser ganske ulike bøker og det er spennende synes jeg.
    Ønsker deg GODT Nyttår :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Godt nyttår!
      Å tenkja gjennom og gjerne skriva litt om bøkene ein les er viktig for meg óg.
      Veldig bra at me bokbloggarar ikkje les akkurat dei same bøkene. Det ville blitt kjedeleg.

      Slett