2. januar 2022

Oppsummering desember 21

Påbyrja i november, fullført i desember:
Aslak Nore - Havets kirkegård - Norsk krim - Lånt ebok BookBites
Nils Johan Stoa - Kjødets lyst - Norsk historisk/dokumentar - Lyd Storytel

Lest i desember:
Jørgen Jæger - Dommen - Norsk krim - Lånt papirbok privat
Stefan Ahnhem - Siste spiker - Svensk krim - Lånt lydbok BookBites
C.J. Tudor - De andre - Britisk krim - Lånt papirbok biblioteket
David Baldacci - Hjem til jul - Amerikansk roman - Lyd Storytel
Liza Marklund - Polarsirkelen - Svensk krim - Lånt papirbok privat
Val McDermid - Mord til jul - Britisk, krimnoveller - Lånt lydbok BookBites
Bergsveinn Birgisson - Mannen fra middelalderen - Islandsk, dokumentar/biografi - Papirbok fått i julegåve
Anne B. Ragde og Unni Lindell - Juleglede - Julehefte/ div. tekstar - Lånt privat

Påbyrja i desember, fullførast i januar:
Kim Leine - Etter åndemaneren - Dansk/norsk historisk roman - Lånt papirbok privat


4 lyd, 5 papir, 1 ebok
6 lånt, 3 abonnement, 1 fått
5 krim, 1 krimnovellesamling, 1 juleroman, 1 julehefte, 1 dokumentar, 1 biografi/dokumentar
4 norske, 2 svenske, 2 britiske, 1 amerikansk, 1 islandsk
6 menn, 5 kvinner
"Nye" forfattarar: Stoa, (Birgisson)

Det vart 10 leste bøker i desember. Det er eg nøgd med, men eg var ikkje like heldig med tanke på "utbyttet" denne gongen. Det unormalt høge snittet i november (4,5) vart følgd av eit snitt på 3,9 i årets siste månad. Men for all del - dei tre terningkast 5-bøkene er veldig gode. 

Særleg positivt overraska vart eg av Mannen fra middelalderen. Boka er ein biografi om Tormod Torfæus og ein dokumentar om tidlegare tiders historiegransking og -samling. Eg fekk boka til jul og var i utgangspunktet litt skeptisk, sidan eg har "prøvd meg" på forfattaren tidlegare utan hell. ('Svar på brev frå Helga' som eg avbraut etter nokre titals sider) 

Dokumentaren Kjødets lyst (true crime frå gamle dagar) er også interessant lesing. 

Eg veit ikkje heilt kva eg skal sei om David Baldacci sin juleroman. Eg forventa meg noko action/thriller-aktig frå denne forfattaren, men det eg fekk var ei klissete historie, som juleromanar gjerne er. Eller kanskje boka er ein parodi på slike bøker, og som eg ikkje forsto?

Val McDermid beherskar (også) novelleformatet, og eg har stort sett kosa meg med Mord til jul. Nokre rare avslutningar på enkelte av novellene trekker likevel ned.

Så. Då var eg ferdig med 2021, også her på bloggen - og eg ser fram til eit nytt og bra leseår i 2022.

7 kommentarer:

  1. Artig at tanken på om boken er en parodi dukket opp, det skjer fra tid til annen hos meg også :) Jeg leverte Mord til jul tilbake etter å ha lest litt i den, fant ikke formen, selv om jeg har likt det jeg har lest av Val McDermid før.
    Vi har lest flere av de samme bøkene i desember, de fire krimbøkene blant annet, Mannen fra middelalderen likte jeg også godt, heldige deg som fikk en bok til jul, også ble det klaff.
    Godt nytt år Berit, jeg gleder meg til å følge deg også i år :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Godt nytt år, Tine!
      Av og til er det fullstendig kræsj med det ein forventar og det ein får. Som Baldacci si bok vart for meg.
      Eg får alltid bok av mor mi til jul, og ho seier (som sant er) at det er vanskeleg sidan eg er ein så aktiv lånar. Denne gongen vart det fullklaff.

      Slett
  2. Har lest Mord til jul, De andre og Polarsirkelen. Likte dem veldig godt. Novellene til Val passet veldig godt å ha med i veska og lese mens jeg var på ferie.
    Mannen fra middelalderene har jeg liggende. Kjøpte den etter at jeg deltok på mye med han på Litteraturfestivalen i mai.

    SvarSlett
    Svar
    1. Eg måtte sjekka kva 'De andre' handla om - den er visst både fortlest og fortgløymt..
      Egentleg ei god historie, om dysfunksjonelle familiar og øydeleggjande sorg. Men så er det dette "overnaturlege" då, som eg ikkje taklar/likar/forstår.

      Slett
  3. Jeg ser du som meg likte Ahnhem og Nore veldig godt. Jeg har notert meg Birgisson igjen. Har så langt kun lest Svar på brev fra Helga, men den husker jeg ennå flere år etterpå.
    Så var det på an igjen, med nytt år og 365 nye muligheter. Ønsker deg et fint leseår her jeg følger deg fra sidelinja :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Godt nyttår til deg, Marianne.
      Dette svaret til Helga er blitt rost opp i skyene av kritikarar og lesarar, samt nominert til Nordisk Råds Litteraturpris - men boka passa ikkje meg. Kanskje feil bok til feil tid.

      Det kjennest godt å ta til på nytt år og kvardagar med blanke ark!

      Slett
  4. Ser at jg har lest tre av bøkene du har på lista di. Har også sittet og lest oppsummeringen fra året som gikk og målene dine for 2022. Ser at mange av dere bloggere legger mål for neste år, noe jeg også gjorde før. I år planlegger jeg ingenting, og lar lyst og nysgjerrighet stå for bokvalgene framover. Og antallet får bli som det vil. Ønsker deg et godt nytt år, med bøker og leselyst!

    SvarSlett