2. januar 2024

Statistikk: Leseåret 2023

Godt nytt år!

Her kjem (fjor)årets statistikk, til glede for alle enkelte boknerdar.

Hovudpunkta frå årsstatistikken for 2023 er følgjande:
  - Fordeling på sjanger syner svært stor overvekt av krim- og spenningsromanar.
  - Talet på bøker pr. år ligg stabilt på 100+.
  - Omlag halvparten av alle bøkene er lydbøker og den andre halvparten er jamt fordelt på ebok og papir.
  - Eg kjøpte ikkje ei einaste bok eller lydfil i 2023. Alle bøkene (med eitt unntak, ei julegåve i 2022) er anten lånebøker eller abonnementbøker (Storytel).
  - Over halvparten er norske forfattarar.
  - Talet på bøker til terningkast 6 har auka med mangfoldige prosent samanlikna med fjoråret. Frå 1 til 3.
  - Framleis veldig skeiv kjønnsfordeling, men ikkje så gale som i fjor.

Tala er slik: (Fjorårets tal i parentes)

Til saman
103 bøker (109)
- av dei over 500 sider: 13 (14)

Sjanger
68 krim-, thriller- og spenningsromanar (61)
7 andre romanar (13)
24 sakprosa (33)
     - av dei 7 biografiar (10)
4 novellesamlingar (2)

Format
24 papirbøker (23)
25 ebøker (23)
54 lydbøker (63)

Alder
64 av bøkene var utgitt i åra 2011 - 2022
34 i 2023 (36)
     - av dei 20 norske (13)
Utgitt før 2011: 5 (7)

Kjelder
63 lånt - privat, bibliotek og BookBites (61)
39 Storytel-abonnement (41)
Kjøpt sjølv 0 (7)
Fått i gåve 1 (0)
Lese-/lytteeksemplar: 0 (0)

Terningkast
Terningkast 6: 3 bøker (1)
Terningkast 5: 30 bøker (28)
Terningkast 4: 55 (64)
Terningkast 3: 13 (16)
Terningkast 2: 2 (0)
Terningkast 1: 0 (0)

Forfattarar
22 "nye" forfattarar (27)
   Kjønn:
   79 bøker skrivne av menn (86)
   27 av kvinner (25)
   Nasjonalitet
   57 bøker skrivne av norske forfattarar (64)
   20 av svenske forfattarar (19)
   11 britiske (9)
   3 amerikanske (8)
   7 danske (5)
   3 islandske (1)
   1 finsk (2)
   1 fransk (1)

I 2023 las eg flest bøker av
Kurt Aust (5 bøker), Tomm Kristiansen (3) og Thor Gotaas (3). For alle dei øvrige vart det ei og to av kvar.

Eg fullførte alle påbyrja bøker, med unntak av ei julefeelgoodbok. I tillegg er ei bok (Skjebnedøgn) utsett på ubestemt tid.

Då tenkjer eg at leseåret 2023 er ferdig oppsummert. Nedanfor ser du eit utval av dei beste leseopplevingane mine.


2 kommentarer:

  1. Artig å se, du leser mye som meg. Men mer krim og mer lydbøker. Jeg kjøpte en del, men har ikke orket å telle de. Mange leseeks, men også mye lånt på biblioteket.

    Fordelt på sjanger:
    Krim: 38
    Andre romaner: 33
    Sakprosa: 34
    Dikt: 20
    Noveller/antologier: 4
    Barne og ungdomsbøker (både sak og skjønn): 5.

    Jobber med årsoppsummeringen, men tar det litt i rykk og napp. Mulig jeg får den ferdig i morgen.

    Av bøkene du har bildet av, har jeg noen tilgode til nyåret, som De uvillige, Tolv utemte hester og Glassmannen. Den nye til Tvedt kommer jeg nok også til å lese før eller siden. Hitra og Farah Diba kommer høyt opp hos meg også. Hadde dem på mine topp fem krim, øverst.

    Ønsker deg et godt nytt leseår, igjen:)

    SvarSlett
  2. Litt morsomt at vi har lest likt antall bøker i år, 103. Vi leser ganske ulike bøker, men det er spennende å følge med hva folk leser. Noen ganger har jeg fått tips fra din side som jeg har lest eller hørt. En morsom hobby er det uansett og lese eller høre bøker. Ønsker deg et Godt Nytt år!

    SvarSlett