31. august 2017

Oppsummering august

Påbyrja i juli, fullført i august:
Ken Follett - Kjempenes fall - Britisk roman - Kjøpt papirbok (OTS)

Lest i august:
Åsne Seierstad - En av oss - Dokumentar/Bio - Biblioteklånt papirbok
Frode Eie Larsen - På overflaten flyter vannliljene - Norsk krim - eBokBib
Lars Ove Sæther - Hanegal - Norsk krim - Lydbok Storytel + papir
Nina Brochmann og Ellen Støkken Dahl - Gleden med skjeden - Dokumentar/fakta - eBokBib
Knut Nærum (Red.) - Sommerkrim - Noveller - eBokBib
Aslak Nore - Ulvefellen - Norsk krim - Kjøpt lydfil
Fred Vargas - Den tredje jomfru - Fransk krim - Papirbok lånt på biblioteket

Påbyrja i juli, fullførast i september:
Fredrik Larsen Lund - Norske utposter - Norsk dokumentar - eBokBib

Påbyrja i august, fullførast i september:
Hans Olav Lahlum - De fems tegn - Norsk krim - eBokBib
Morten Jentoft - Døden på Kola - Dokumentar - Kjøpt lydfil




  • 3 papir, 1 lyd, 3 ebøker, 1 kombinert lyd og papir 
  • 5 lånt, 1 abonnement, 2 kjøpt 
  • 4 krim, 1 historisk roman, 1 dokumentar/bio, 1 dokumentar/fakta, 1 novellesamling 
  • 6 norske, 1 britisk, 1 fransk 
  • 3(4) kvinner, 5 menn 
  • "Nye" forfattarar: Sæther, Brochmann, Dahl

August månad betyr oppstart på jobb etter ferien og dermed travle dagar. Min måte å slappa av og kobla ut er - nettopp - å lesa bøker. Og eg likar å lesa variert med tanke på innhald, sjanger og tema. Eg er nøgd med å ha lest ut åtte bøker, og spesielt nøgd med kjempeboka Kjempenes fall, spionthrilleren Ulvefellen og særleg; den viktige og sterke dokumentaren En av oss.

10 kommentarer:

  1. Kjekt å se hva du har lest denne måneden. Fred Vargas leste jeg masse av, noen år tilbake, men har ikke lest henne på lenge. Kjempenes fall tror jeg at jeg presset meg gjennom, eller var det en av de andre mursteinene fra Follet? :)
    Lykke til med jobb og neste måneds lesing!

    SvarSlett
    Svar
    1. Eg "oppdaga" Vargas tidlegare i år og har no lest tre av bøkene hennar. Absolutt leseverdig - og svært spesielt.

      Slett
  2. 8 bøker er jo bra. Jeg leste 9, men så hadde jeg tre ukers ferie.
    Av dine har jeg lest Eie Larsen denne gang, og startet på En av oss, en gang.. den ble for sterk da, måtte legge den til side, til en annen gang.. Leses skal den nok.
    God lesehøst Berit:)

    SvarSlett
    Svar
    1. 'En av oss' går ikkje ut på dato. Det er lurt å venta til ein er klar, trur eg.

      Slett
  3. Hei Berit! Jeg innser at sommeren stort sett gikk uten at jeg fikk lest noe særlig. På en måte har det vært greit, for tida har blitt fylt opp med andre hyggelige gjøremål. Nå er leselysta på vei oppover igjen, og jeg håper høsten byr på gode leseopplevelser for både den ene og den andre Berit ;o)

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Berit :-)
      Leselysta har vel aldri blitt heilt borte hos meg, men eg kjenner jo at det går opp og ned med motivasjon og interesse. Kunsten er å finna bøker som passar til humøret.

      Slett
  4. Æsj, nå kom jeg på IGJEN at jeg ikke har fått lest ut Ulvefellen. Begynte bra på flyet i sommerferien, 100 sider schwuuuuusj, men vips hadde ferieukene gått og alt var glemt. Nå ligger den som en sort samvittighet på hylla og jeg VET den er mer enn god nok, men jeg VET også at jeg må lese de hundre sidene på nytt.

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, slik kan det gå dersom ein er opptatt med andre ting enn lesing! Det hastar jo ikkje med Ulvefellen heller - og du kjem nok raskt på sporet når du plukkar den fram igjen.

      Slett
  5. Fine bøker du har lest. En av oss er en sterk bok, som bøkene til Åsne Seierstad som regel er. Lykke til videre med alt du gjør, og ha en fin september.

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk det same!
      Eg er nøgd med innsatsen og stort sett nøgd med bøkene mine.

      Slett