9. desember 2023

Dikt og slikt: Et lys imot mørketida

Då eg førebudde Dikt og slikt for månaden desember bestemte eg meg kjapt for at ein av Trygve Hoff (1938 - 1987) sine salmar/sangar måtte vera med. Nordnorsk julesalme er kanskje den best kjende, men eg valde meg diktet/salmen nedanfor.

Lyset i mørketida var ein adventserie sendt på NRK i 1985. Programmet er noko håplaust amatørmessig og gammaldags sett med 2023-auge, men ein kan likevel få eit inntrykk av kor god formidlingsevne Trygve Hoff hadde. 


Et lys imot mørketida

Det kvile ei natt
Over landet i nord
Der husan e små og
Dær kor menneskan bor

Men tida e travel
I karrige kår
Rokken han svive
Og vævstoln går

Det lever i løa
I naustet og smia
Et lys et lys
Et lys imot mørketida

Snøen ligg tung
Over frossen jord
Ute står mørket
Om fjell og om fjord

Vår herre gir livberging
Søtmat og sul
Når døgnan sig fræm
Imot advent og jul

Så støype vi lys
Midt i haraste ria
Et lys et lys
Et lys imot mørketida

Dagen e borte
Og natta e stor
Men i mørketidslandet
Skal høres et ord

Om sol som skal snu
Så det bære mot dag
Om folk som skal samles
Til helg og til lag

På veien mot Betlehem
Bær ho Maria
Et lys et lys
Et lys imot mørketida

Ein litt for klissete versjon etter min smak, men her framfører Maria Haukås Mittet Et lys i mørketida (saman med Rune Larsen, Mariann Aas Hansen, Alexander Rybak og Hans Petter Moen) 

2 kommentarer:

  1. Svar
    1. Enig i det. Diktet/sangen er melankolsk, men likevel eit lyspunkt no i den mørkaste tida.

      Slett