7. juni 2013

Bokomtale: Bli hvis du kan. Reis hvis du må av Helga Flatland

Lydbokforlaget 2011
Opplesarar: Axel Aubert, Lasse Kolsrud, Ingrid Vollan og Thomas Bye
Speletid: 5 t 42 min

Eg har lese ei ny lita perle av ei bok. Bli hvis du kan. Reis hvis du må er ei knallsterk bok som traff meg - rett i hjartet. Ut frå omtalar var eg litt redd for at boka skulle vera for sentimental. Det er ho ikkje, - det er ei varm og vemodig historie som vert fortalt.

Helga Flatland er fødd i 1984 og dette er den prislønte debutromanen hennar frå 2010. Oppfølgjaren Alle vil hjem. Ingen vil tilbake kom i 2011 og på twitter har forfattaren sjølv sagt at tredje og siste bok kjem i september i år.

Dei tre unge mennene Tarjei, Trygve og Kristian kjem frå den same bygda og vervar seg samstundes til teneste i Afghanistan. Ingen av dei kjem tilbake i live.

Boka fortel historia til dei tre som vert rivne vekk, om familiane deira og om heimbygda deira. Om oppvekst og kvardagsliv. Om samkjensle, venskap og kjærleik. Om håp og forventningar. Om sorg, tap og frustrasjonar. Alt vert fortalt gjennom fire ulike forteljarstemmer; Tarjei, Jon Olav (nabo), Karin (mor til Tarjei) og Trygve. Vekslinga mellom personane er fin, og forfattaren brukar både bokmål og nynorsk for å streka under dei ulike synsvinklane.

Eg likte veldig godt lydbokversjonen. Det fungerer supert med fire ulike opplesarar for dei forskjellige forteljar-stemmene.

Boka anbefalast på det varmaste. Dette er terningkast fem pluss!

2 kommentarer:

  1. Denne boken har jeg definitivt lyst til å lese, har hørt om den før, men nå setter jeg den på leselisten. Veldig godt skrevet!

    SvarSlett